Nu odată am scris că autostrada A1, Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu trebuia construită, începută, în anul 2000. Așa îmi spusese inginerul italian Sirugo de la FAT Roma atunci când pleca spre Italia, după ce terminase de reabilitat DN 7 Veștem-Râmnicu Vâlcea: – Pietro, mi ritorno nell’anno duemila (2000), mă liniști el, eu gândind plecarea lui și terminarea șantierului în 1997 ca pe o tragedie, o pierdere financiară foarte mare pentru mine care avusesem cu italienii contractul de asigurare de către SC Intol SRL a dirijării semaforizate a traficului pe o singură bandă, unică, în cazul contractului de reabilitare DN7 pe care AND îl acordase italienilor de la FAT Roma; firma italiană, subcontractând dirijarea semaforizată a circulației firmei condusă de mine, asociat unic. Durerea avea să-mi crească după anul 2000, când soția mea preluase un post important într-o firmă italiană care construia centura Sibiului și trebuia duminica seara să plece la Sibiu după ce petrecea cu mine sâmbăta și duminica la Râmnicu Vâlcea, vinerea, venind acasă și duminica întorcându-se în orașul condus de Klaus Johannis. Dacă era blocată șoseaua din dreapta Oltului, se întampla lucrul acesta destul de des (accidente sau năruiri de pietre) nevasta mea lipsea de la serviciu sau pleca cu mine prin Tg Jiu Petroșani Sebeș…la Sibiu! Dacă și Valea Jiului era blocată, atunci singura soluție era să meargă pe la Râșnov, Făgăraș…Vă dați seama cât de supărați eram noi pe vâlcenii noștri, politicieni, de lipsa acestei Autostrăzi, de lipsa unei variante de rută ocolitoare ușor de realizat pe la Perișani-Țara Loviștei! Zilnic înjuram Ministerul Transporturilor pentru lipsa acestor străzi-autostrăzi! …DN 7 a gâfâit din greu atunci când TIR-urile au ocolit teritoriul din fosta Iugoslavie și au venit toate pe Valea Oltului, mergând spre Ungaria. DN 7 a fost continuu sacrificată datorită acestui aflux de vehicule grele care făceau ca orice reparație sau reasfaltare să iasă din garanție înainte de vreme…Ne-am întrebat adeseori ce se întâmplă cu cei care răspund de transportul rutier în România, ei nu-și dau seama de importanța acestei rute de transport marfă și călători? Chiar nu le-a fost rușine să sărbătorească Centenarul Unirii Mari fără o legătură viabilă între fosta Țară Românească și Transilvania!? În perioada anului centenar nu am prididit nici un moment fără ca să critic această situație nepermisă creată pe Valea Oltului! Spuneam că noi românii nu suntem capabili de gesturi mari! Nu suntem capabili să facem o autostradă de o sută de kilometrii poate cea mai importantă din Europa!…Chiar așa! Așa mi-a căzut recent în mână un articol deosebit de interesant, pe Internet, în care dl Andrei Dîrlău („A cui securitate o amenință autostrada trans-carpatică?”) încearcă să exlplice, și cred că reușește, de ce nu se construiește Autostrada A1, Pitești – Sibiu. Înainte de a da drumul explicațiilor-motivelor expuse de domnia sa, nu avem răbdare și îl contrazicem asupra faptului că „NATO este vinovat de această situație”, neconstrucția autostrăzii, teama de atacul unei „Rusii cuceritoare în Muntenia și Oltenia” (chiar așa, ca pe vremuri nu prea îndepărtate), spunându-i că în urmă cu aproape două mii de ani romanii nu au avut nici o opreliște să intre-atace Dacia-actuala Transilvanie pe la Perișani, ocolind muntele Cozia, iată, fără ca să existe nici o autostradă, așa cum acum, nu vedem nici un impediment pentru Rusia, așa cum a făcut-o și în 1944 la 23 August, mama ei – Rusia Sovietică, să atace Europa Centrală prin Transilvania mergând bine mersi prin: Pasul Tihuța, pe Valea Prahovei, prin câte și mai câte căi de trecere dinspre Moldova…Dar, acum trebuie discreditat NATO și SUA!…Mă rog, politica vremii, „Calul Troian al pmenirii, America!” cum sună titlul unui poem strălucit scris de Ștefan Dumitrescu! Dar spuneam că îi reușește demonstrația într-un anume sens! iată, îmi amintesc, acum vreo zece ani, poate mai puțin stațiile PECO ale Lukoil au împânzit Muntenia Și Oltenia cu predilecție fiind așezate pe aceste trasee-trecători transcarpatice! Scenariul lui Andrei Dîrlău pare credibil și authentic, dacă facem o legătură între Lukoil și Rusia! Spicuim din articolul cu pricina care ne-a parvenit prin Internet și, care, zicem noi este deja depășit acum în 2020: „Domnul general Florian Coldea nu a fost niciodată de acord cu autostrada Comarnic-Brașov. […] i-a amenințat și pe funcționarii CNADR cu arestarea dacă vor semna o asemenea autostradă.” (Sebastian Ghiță) și „De 12 ani nu reușim să legăm printr-o autostradă Transilvania de restul României, nici Pitești-Sibiu, nici Comarnic-Brașov, nici Iași-Târgu-Mureș! Eu am terminat negocierile cu Vinci-Strabag (mari companii de autostrăzi din Europa), gata de semnare, dar s-au opus Băsescu și PNL strigând: e o mare hoție. În 2015 un reprezentant al Sistemului i-a spus ministrului Transporturilor: Cine semnează asemenea autostradă ajunge în pușcărie. Transilvania e tot mai legată de Viena și Budapesta, dar tot mai depărtată de București și Iași.” (Victor Ponta)… „Pe CINE ar deranja o autostradă peste Carpați? … S-a menționat doar, în treacăt, că o asemenea autostradă ar reprezenta un risc la adresa siguranței naționale”.
„Scenariul în care o autostradă trans-carpatică ar fi o amenințare ar fi următorul: printr-o acțiune militară de amploare, Rusia ar rupe apărarea română / NATO pe Prut și/sau pe litoralul Mării Negre (pentru simplul motiv că acestea ar fi, pe considerente naturale, amplasamente mai dificil de apărat în fața invaziei unor forțe foarte puternice, pe uscat și/sau pe mare). Ca urmare, într-un asemenea tragic scenariu, Rusia ar ocupa Moldova, Dobrogea, Muntenia și Oltenia. … În această situație, adevărata apărare a Europei, în regiunea ei sud-estică, ar fi pe Munții Carpați. Caz în care autostrada trans-carpatică ar fi ceea ce americanii numesc o liability – adică un punct slab, un dezavantaj major. Ea ar facilita transportul materialelor militare și trupelor rusești spre Ardeal, făcând deci apărarea pe Carpați mai dificilă. E posibil și ca actualele șosele să fie mai ușor de distrus pe anumite porțiuni (de pildă viaductele de pe Valea Oltului), blocând sau încetinind considerabil avansarea unor forțe inamice, decât ar fi o autostradă. Autostrada ar deveni deci, într-adevăr, un risc de securitate – dar nu pentru România, ci pentru Europa!”
Așa ne-a venit ideea cu titlul acestui material: la fel ca în urmă cu șase sute nouăzeci de ani când Țara Românească întemeiată de Basarab I, apoi și Moldova, erau carne de tun în apărarea Europei centrale și de vest, așa și acum cele două regiuni la est și la sud de Carpați sunt zone de sacrificiu precalculat în cazul unui război între UE și Rusia, între USA și Rusia…Da probabil că așa și este, numai că războaiele cu arme clasice spunem noi sunt fumate de mult, iar aici pe flancurile exterioare Carpaților sunt două principate unite de mult, pe vecie, în anul 1859; și pe care toate părțile interesate, din zonă, mai bine să le știe în siguranță, să le știe că există, decât că nu există, căci atunci praful și pulberea se alege și de ele! Ați văzut ce iubiți au fost de toată lumea și Basarab I, și Mircea cel Mare, și Vlad Țepeș, și nu mai zic, și Ștefan cel Mare, și Mateiaș Corvinul, căci Iancu de la Hunedoara trebuie pus la icoană. Nu știu, cum cineva în această lume mai proastă decât o găină poate gândi, o poate duce mintea, că românii din Transilvania ar putea gândi și numai în treacăt că pot exista fără românii din vechiul Regat al României! De aceea dragi cititori de presă scrisă, și actuală, de la Vâlcea, puneți Lupoaica Capitolină pe Calea lui Traian spre Sibiul frațiolr noștri români și sași și scoateți strigăte de luptă către București, cum au făcut frații moldoveni de la Iași, de luptă și amenințare că trebuie construite căi ocolitoare văii Oltului, precum, și fără nici o amânare, cea mai frumoasă autostradă din Europa noastră, Autostrada de la Curtea de Argeș, Râmnicu Vâlcea, Sibiu pe unde vor mușcii celor de la AND, numai prin Vâlcea, pe Valea Oltului să treacă, să fim și mai apropiați de vecinii argeșeni și vecinii români sași, de unguri și nemți, de ruși și ucrainieni!…Și nu trebuie să uitați cei care conduceți acest mare și frumos, și util județ, că este mai mult decât necesar să dublăm și să electrificăm calea ferată Curtea de Argeș, Râmnicu Vâlcea, Sibiu! Aici, în aceste lucruri ușor și necesar de realizat stau prezentul continuu, viitorul și fericirea noastră!!! Hai să dăm mână cu mână acum la începutul mileniului III, sașii, oltenii și argeșenii și să transformăm Valea Oltului într-o minunată grădină a raiului pe pământ.